Projekt.

Jag har kunnat konstatera att jag slagit upp ganska många projekt åt mig själv i skolan denhär hösten. Men att jag förutom det vanliga tredjeårsschemat på samhällsprogrammet tagit på mig att läsa samhälle A och B parallellt och läsa in franska steg 3 och 4 parallellt samtidigt gör ett stort projektarbete - allt med MVG som enda utväg om allt ska gå som planerat - verkade inte räcka.

Jag sprang in i läraren jag hade i ljudteknik förra året. Efter att didihunden lämnade oss förra hösten blev det att jag slarvade med skolan, vilket ledde till att jag halkade efter, vilket ledde till att jag slarvade ännu mer. Jag har fått jättedåligt samvete över detta och vill på alla sätt försöka gottgöra, dels för att jag känner mig elak mot min lärare och dels för att jag är så besviken på mig själv. Detta blandat med behovet av att höja mitt betygsgenomsnitt för att komma in på den utbildning jag siktar på hittade jag på något sätt lösningen i detdär lilla extraprojektet jag tyckte att jag saknade.

Så nu ska jag spela in en låt för att känna att jag förtjänar ett bra betyg i ljudteknik. Jag har bett Erik om hjälp och han blev väldigt entusiastisk över denhär låten som jag tydligen ska skriva och över gitarrsolot som jag tydligen ska spela.

Angående alla projekt i övrigt tror jag inte att jag behöver säga att det känns som att jag är aningen ute och cyklar. Om jag går in i väggen i höst vet ni varför.

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0