Det finns visst sånt som aldrig går ur.


Det här får mig att sakna dendär åldern. Man var för gammal för att leka men inte för gammal för att drömma, och detdär var vad man drömde om. Bara ett gammalt stall att rusta upp, bara en liten häst som man hittar i skogen, bara en töntig kille som gillar hästar som egentligen är jättesöt. Jag undrar hur många små noveller det går att hitta på disketter och CDskivor i mina gamla lådor med just den handlingen.

Då var det så självklart hur det skulle vara. Man ville ha gränslösa ängar att galoppera över, man ville ha ett eget stall att göra fint i, en egen häst att sköta om, man ville ha en hemlig kompis. Nu för tiden är det inte lika självklart vad som är ett lyckligt slut och det finns otroligt många parallellhistorier att välja mellan, man kan bara skriva en.

Kul förresten att jag blir fett berörd av en film med åldersgruppen tjejer 9 - 12 år.

Svar
Postat av: Marre

Åh klara och alla de där böckerna :D

2010-11-02 @ 13:43:11
URL: http://tjugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0