2007 vs 2010

Ibland misstänker jag att jag börjar bli stor.

Detta har inte gett tecken på så många sätt än, men ett kommer mer och mer. Varma kläder. Jag kommer ihåg när man gick i åttan och ens föräldrar försökte pracka på en ett par kängor. "Det är ju coolt", man bah ööh nä. Det spelade ingen roll att stövlarnas sula var som undersidan på en stjärtlapp, de var mina nr. 1 vinterskor i åtminstone två vintrar. Skinnjacka var min jacka till. Mössa, halsduk och vantar blev det aldrig ens tal om.

Om man gör en vidare forskning på vad jag tar på mig år 2010 en dag som denna, då minusgraderna känns inuti hjärnan när man står och väntar på bussen, kan man se en klar förändring. Dunjacka. Mössa. Halsduk. Kängor. Jag har det gärna inomhus också. Alltihopa. Är detta snyggt? Nja. Faktum är att jag har en teori om att jag tycker att mina kängor är asfula.

Mitt nästa steg är en sånhär huvudstrumpa i fleece med hål för ansiktet som vissa hade när man åkte pulka som liten. Jättevarmt och gosigt ju.

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0