Vem driver med mig.

Jag kommer hem från Erik på tidig solig morgonkvist, då han lämnat mig för skolbussen. Det är första skoldagen efter en fyradagarshelg och dessutom dagen innan nationella i matte, detta till trots är jag på riktigt bra humör för min iPod är nyladdad och jag spelar Tro och Tvivel. Det är suttttenemaIIIII1, soligt och björkarna är gröna.

Jag kommer hem, startar datorn, öppnar Spotify, här ska lyssnas på Försent för Edelweissplattan. Upptäcker att högtalarna är urkopplade, koppar i dom.

Högtalarna.
börjar.
spela.
Hej.
Tomtegubbar.

Spotify är pausat. Ingen reklam är på. Inga andra program är öppna.

I maj, i solskenet, bland späda björklöv. Hej Tomtegubbar.

W
T
F

1 Gissavilketlands nationaldag

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0