Min pluggmoral kunde kanske förbättras.

Det stora beslutet var taget. Allt var bestämt. Idag skulle jag plugga.

Kommer hem. Är lite hungrig. Borde man inte laga lite mat kanske? Ställer mig och lagar thaikycklinggryta. Sitter och äter och kollar på Erik som programmerar. Äter färdigt. Tar upp mitt papper. Börjar räkna på en uppgift. Räknar fel. Kommer på att jag inte vet hur man löser uppgiften. Lägger undan pappret. Sitter inte så skönt. Vore det inte skönt att ligga i sängen kanske? Att luta sig tillbaka på mina kuddar måste ju vara att uppnå total balans i kropp och sinne - den optimala arbetspositionen!

Petar lite på Erik. Han vill sitta kvar. "Kommer somna". Somna! Jag! Tjatar lite till. Jaja. Yes! Vi förflyttar oss till sängen. Jag sprider nöjt ut alla böcker, papper, penna sudd och miniräknare över täcket, fixar schyst skrivunderlag och lutar mig bekvämt bakåt. Här ska räknas.

En halvtimme senare: Erik ligger bekvämt tillbakalutad och programmerar, mycket nöjd med sin position på kuddarna och ångrar inte att vi förflyttade oss.

Jag sover på hans axel.

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0