Men oktober å november å december e så grå

I början av sommaren sitter man alltid med en massa planer, saker man ska göra, saker som ska hända, mål man ska uppnå. Idag, eller i natt, börjar augusti. Månaden där sommaren och friheten får ett abrupt slut och övergår i vardag och sedan, med en mer långsam men minst lika plågsam förvandling, i höst.

Och vad ska jag skriva, "inget blev som det blev, sommaren gick för fort"?

Nejförtusan!

Nu är det dags att börja sätta upp mål för hösten! (Eller snarare börja skissa på en överlevnadstaktik kanske) Då planering inför sommaren innefattar att fånga sådant som hör årstiden till kan man säga att planering inför nästkommande årstid snarare handlar om att undvika aktiviteter som hör årstiden till (deppa, deppa och... Deppa) Detta görs helst på materiella vis.

Så.

För att överleva hösten behöver jag:
- En varm, gigantisk, ofashionabel jacka modell längre att gömma sig i när kylan sätter tänderna i en och äter upp en långsamt när man väntar på bussen
- Hitta min mössa eller köpa en ny, ännu finare och mysigare att matcha med min ofashionabla jacka
- En minilaptop att ha med i skolväskan för att kunna hålla bättre koll och kunna anteckna effektivare och med mer varaktigt resultat
- Nya jeans, nya linnen och en riktigt fin varm tröja, av kvalitet denhär gången så att det inte bleks ur vid första tvätten och går sönder vid första slitning
- Mer förvaringsutrymmen i mitt rum så att jag för en första gång i mitt liv lyckas skapa någon slags ordning och sedan hålla den
- En fin kamera. För att jag aldrig i mitt liv ägt någon. Typ.
- Bra ljudanläggning i mitt rum så att man kan sätta på lugn mysig musik när det är höststorm ute
- Ny jättefin taklampa att matcha med situationen ovan

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0