Förbannelsen över nyckelknippor och mobiltelefoner

Olivia har under en period haft sina nycklar på okänd ort. Jeanette meddelade idag att förstnämde nu hittat dem - längst ner i sin strumplåda. Detta var mycket underligt, inte minst för att detta var ett ställe där Olivia redan letat. Hon brukar nämligen lägga sina nycklar där.

Om man bortser från den sista, något märkliga faktan så kan historien leda världsvana till en fråga jag ofta ställer mig. Vad är det med borttappade nycklar och mobiltelefoner? De tycks alltid återfinnas på de underligaste av ställen.

Min syster tappade i unga år bort sin nyckelknippa, med hemnyckel, skåpnyckel och nyckel till skåpet i tennishallen. Denna knippa återfanns senare i ett russinpaket i skafferiet. Hennes mobiltelefon var en gång för inte alltför länge sedan onåbar med anledning att den låg i ett hisschakt.

Själv har jag ett livligt on and offörhållande med både nyckelknippa och mobiltelefon. Båda förhållandena har dock klarat långdistanstestet och vi har i de flesta fall återförenats. Detta har skett på många olika sätt men priset tar nog den gång då jag efter ett halvår från borttappning hittade min mobiltelefon - som jag sedan länge tappat hoppet om att någonsin hitta - i en gummistövel i källaren.

Hur?

Det är en av livets stora gåtor.

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0