MOTION.

Jag kom precis hem från Lövhagen, där jag under den senaste timmen idkat motion. Som motionär är jag nuförtiden, utan ambition att skryta, mycket nytänkande. Jag har faktiskt under de senare träningstillfällena utvecklat en alldeles ny motionsform, en träningsform baserad på gångpauser med inslag av viss löpning.

Detta mycket pulshöjande arbete når sin kulme då en pensionärsmotionär iklädd grå/gula trikåer skjuter ut ut skogen mitt framför en och springer om en.

Varför jag skulle behöva ägna mig åt träning - eller snarare oträning - av detta slag är väl kanske ingen gåta. Jag tänker inte fråga mig vart den fina kondition som jag tillhandahöll för några år sen har tagit vägen, mycken fundering har fått mig att dra slutsatsen att något sådant som kondition inte existerar. Det handlar bara om en utvecklad grad av masochism vid det exakta träningstillfället samt förlossningsglömska efteråt. Och vad som hände med masochismen stavas utökad känsla för bekvämlighet. (Lathet)

Hursomhelst.

Lite finslip på min nya metod samt ett amerikanskt eller kinesiskt namn (för att få lite Hollywoodkänsla över det hela, alternativt addera en känsla av andlighet) och jag är redo att skänka mitt bidrag till världskonditionen, och sedan dra in de finansiella fördelar då personliga tränare världen över börjar köpa mina program.

Svar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0